الحاج خلیفه سراج الدین حقانی سرپرست وزارت امور داخله طی سفر کاری خود به ولایت فاریاب رسید

moi-af
یکشنبه ۱۴۰۲/۳/۲۱ - ۱۸:۱۴
affaa


پس از رسیدن به این ولایت او در نشست علما، بزرگان و مقامات این ولایت اشتراک کرد.
شعیب محمد رسالت والی ولایت فاریاب سفر خلیفه صاحب را به مردم ولایت فاریاب یک اقدام نیک توصیف کرده گفت: بزرگان ما مردم نیک هستند و آمدن شان به ولایت ما سبب سعادت و برکت است. آقای رسالت در ادامه ی صحبت های خود گفت،‌ مجاهدین ولایت فاریاب هم مثل مجاهدین ولایت های دیگر قربانی های بی‌شمار داده اند.
محمد حسن معاون شورای علمای ولایت فاریاب هم صحبت کرده و با استناد از حدیث پیامبر اکرم (ص)‌ گفت: امارت اسلامی وقتی اعتماد مردم را به دست می آورد که کار کند ، کار را به اهل کار بسپارد و به طرح و تطبیق پلان های عمرانی و بازسازی بپردازد.
عبدالعلی سعید یک تن از اشتراک کننده این نشست از روزی یاد آوری کرد که ۶۰ تن در آن روز به شهادت رسید و آزادی بدست آمده را حاصل خون همینگونه شهدا خواند او از مسوولین خواست تا راه های مواصلاتی به ولسوالی های ولایت فاریاب قیرریزی گردد.
عبدالقدوس یک تن دیگر از اشترک کننده از کانال قوشتیپه خوشنودی کرده گفت که با تکمیل این پروژه زمین های زیادی آبیاری خواهد شد و در زنده گی مردم تغیر مثبت خواهد آمد.
الحاج خلیفه سراج الدین حقانی سرپرست وزارت امور داخله پس از احوال پرسی به فامیل های شهدا عرض تسلیت نموده گفت: مردم شرافت مند ولایت فاریاب هم به مثل مردم ولایت های دیگر در راه کسب آزادی قربانی های بی‌شمار داده اند و این قربانی ها هم بخش از تاریخ درخشان خواهد بود.
او در صحبت های خود افزود که،‌ اشغالگران تلاش کردند که مردم ما را جدا بسازند، نفرت ها و فاصله ها را ایجاد کند زیرا از اتحاد و همبستیگی ما هراس داشتند، اما جای شکر است که اتحاد که بر بنیاد ایمان و عقیده‌ی راسخ بود محکم باقی ماند به همین دلیل یک ملت مظلوم و بیچاره توانست لشکر بزرگ متکبر دنیا را شکست دهد،‌ ما به اتحاد و یکپارچه گی اشغالگران را شکست دادیم و حالا خداوند بزرگ به ما و شما یک نظام اسلامی را ارزانی فرموده که حفاظت آن وجیبه ی همه ی ما و شما است. 
آقای حقانی از روزهای سخت جهاد یادآوری نموده گفت: وقتی که جنازه یک برادر شهیدم را به خانه آوردند مادرم خواست که سر تابوت را بلند کند و برای آخرین بار از فرزند شهیدش دیدن کند؛ من صدا کردم مادر! فرزندت در حالتی نیست که او را بشناسی. این سختی ها را نه تنها ما بلکه بسیاری از خانواده های مجاهد و داغ دیده تجربه کرده اند. اگر ما آن خون ها و قربانی ها را فراموش کنیم بدون شک که خیانت کرده ایم و خداوند به ما جزای سنگین خواهد داد.
سرپرست وزارت امور داخله در ادامه‌ی صحبت های خود افزود که،‌ اگر میخواهیم زنده گی آرام داشته باشیم،‌ پیشرفت داشته باشیم و از این سختی ها رهایی پیدا کنیم،‌ کلید همه‌ی اینها اتحاد و هم بستگی است و الحمد الله در امارت اسلامی باور دینی حاکم است و در صف امارت جایی برای فکر های قومی وجود ندارد.
آقای حقانی گفت: برای امیر المومنین حفظه الله فرق میان بلخ،‌ فاریاب،‌ کندهار، بدخشان و پکتیا وجود ندارد و هیچ مجاهد به این باور نیست و فاصله ها را به زیان عقیده و ایمان خود میداند.
آقای خلیفه در پایان افزود که من تمام صحبت ها و پیشنهادات شما را شنیدم هر کدام شان که در توان صلاحیت من و کابینه است مطابق امکانات دولت به آن رسیده گی خواهد شد و مواردی که به رهبری امارت اسلامی مربوط میشود آن را به امیر المومنین حفظه الله شریک خواهم کرد.