در حدود ۲۰ هزار معتاد مواد مخدر در حال حاضر از سوی امارت اسلامی افغانستان تحت تداوی قرار دارند

moi-af
یکشنبه ۱۴۰۱/۳/۸ - ۲۱:۷
jth

یک‌شنبه، هشتم جوزا ۱۴۰۱

الحاج ملا عبدالحق "آخند" معین مبارزه با مواد مخدر وزارت امور داخله در سفر به ولایت ننگرهار، ضمن ملاقات با برخی از مقامات محلی به شمول ملا محمد نعیم آخند والی آن ولایت، روی وضعیت معتادین صحبت نموده و از راه اندازی "کمپاین جمع آوری و مداوای معتادین" خبر داد.

ملا عبدالحق آخند، تأکید کرد که کشت, قاچاق, خرید و فروش مواد مخدر در کشور ممنوع بوده و با متخلفین برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

معین مبارزه علیه مواد مخدر همچنان افزود که در حال حاضر سه و نیم میلیون تن در کشور معتاد به مواد مخدر هستند.
به گفته وی، امارت اسلامی افغانستان بدون هیچ‌گونه کمک و همکاری نهاد های بین‌المللی در حال حاضر در حدود بیش از ۲۰ هزار معتاد را جمع‌آوری و عملاً تحت مداوا قرار داده است.
معین مبارزه با مواد مخدر همچنان از کشورها و نهادهای بین‌المللی خواهان همکاری در مبارزه با کشت و قاچاق مواد مخدر شده و یادآوری نمود که، این پدیده شوم صحت و سلامت اتباع همه کشورهای جهان را تهدید می‌کند.
ملا عبدالحق آخند، در این سفر همچنان از شفاخانه‌های تداوی متعادین نیز دیدن نمود.

در همین حال، الحاج ملا محمد نعیم "آخند" والی ولایت ننگرهار ضمن استقبال از سفر معین مبارزه با مواد مخدر و هیأت همراه اش، از تلاش های رهبری معینیت مبارزه با مواد مخدر در راستای مبارزه با این پدیده، اظهار سپاس و قدردانی نمود.

متعاقبأ مولوی محمد طاهر "مبارز" آمر امنیت قوماندانی امنیه ولایت ننگرهار طی صحبت شان تعهد نمودند که در راستای مبارزه با این پدیده شوم تلاش جدی نمود و با متخلفین برخورد قانونی و شرعی خواهند کرد.

درپایان مجلس داکتر امیر محمد "آفتاب" ریس صحت عامه وداکتر صمیم ستانکزی به نمایندگی از شفاخانه معتادین پیشنهادات را در قسمت بهبود تداوی معتادین به معین مبارزه علیه مواد مخدر ارایه نمودند.