اطلاعیه ریاست عمومی پاسپورت

moi-af
sfg

به اطلاع هم‌وطنان گرامی به خصوص متقاضیان پاسپورت رسانیده میشود که اخیرا برخی از افراد سودجو کتابچه های جعلی پاسپورت را در خارج از کشور چاپ و با استفاده از مهر و امضاهای جعلی و تقلبی، در بدل پول برای مردم توزیع می‌نمایند.
به اساس اطلاعات و همچنان قرار اعترافات که مسوولین کشفی و استخباراتی اداره پاسپورت از چندین تن بازداشت شده‌گان گرفته اند، این افراد کتابچه های سفید پاسپورت را پس از چاپ در کشور های همسایه، بگونه قاچاق وارد افغانستان نموده و برای مردم توزیع می‌نمایند.
این کتابچه‌ها نه‌تنها که ثبت و راجسترشده اداره پاسپورت نیستند بلکه جعلی بودن‌شان به سادگی قابل شناسایی بوده و در صورت مواجه شدن با چنین پاسپورت‌های جعلی با دارنده‌گان آنان برخورد جدی نیز صورت خواهد گرفت.
این افراد یک گروه جعل کار هستند که تعدادی از آنان بازداشت شده اند و متباقی شان تحت پیگرد نیروهای کشفی قرار دارند.
اکنون دامن فساد از داخل ریاست پاسپورت چیده شده و کارکرد روزانه تمام کارمندان زیر نظارت جدی رهبری این اداره قرار دارد. ریاست عمومی پاسپورت از تمام متقاضیان میخواهد که اگر میخواهند پاسپورت های شان فاقد جعلی باشد، فریب افراد جعل‌کار و کمیشن‌کار را نخورند و به هیج فردی در مقابل بدست آوردن پاسپورت، پول ندهند.
عرضه خدمات همه روزه در اداره مرکزی پاسپورت برای متقاضیان جریان دارد و هر تبعه کشور در صورت عدم موانع قانونی میتواند از طریق آنلاین برای پاسپورت در خواست داده و پاسپورت خویش‌را بدست بیاورد.
قابل ذکر میدانیم که جهت رسیدگی به در خواست مریض‌داران که مریض شان نیاز تداوی به خارج از کشور را داشته باشد، کمیسیونی در اداره پاسپورت ایجاد شده که این کمیسیون موظف است پس از ابراز نظر داکتر متخصص که عضو آن میباشد، برای مریضان و مریض‌داران خدمات پاسپورت را بصورت فوق العاده و بدون معطلی اجرا ‌نماید.

آخرین اطلاعیه ها

شنبه ۱۴۰۳/۱/۴ - ۱۱:۲۲
Background image

اعلامیه وزارت امور داخله در پیوند به رویداد امنیتی در ولایت کندهار

ساعت ۸:۳۰ هشت و سی دقیقه صبح امروز یک فرد مهاجم خودرا در مقابل کابل بانک در ساحه حوزه اول امنیتی شهر کندهار منفجر میدهد که به اثر این رویداد با تاس

دوشنبه ۱۴۰۳/۱۲/۲۸ - ۱۰:۴۴
Background image

پیام تسلیت وزارت امور داخله پیرامون حادثه ترافیکی در شاهراه هرات- کندهار

با تاسف که به اثر حادثه ترافیکی صبح امروز در شاهراه هرات-کندهار تعدادی از هموطنان شهید و تعدادی زخمی شده اند.

پنجشنبه ۱۴۰۲/۱۲/۱۷ - ۱۱:۱۴
Background image

اطلاعیه!

بر اساس فرمان شماره (۱۵۲۰) مقام  رهبری امارات اسلامی و رهنمودهای وزارت امورداخله، به دارندگان موترهای شخصی رسانیده می شود که ، هارند، اشاره و سایر

بازگشت به اطلاعیه ها