ریاست عمومی پاسپورت وزارت امور داخله بعد از نزدیک به دو ماه توقف دوباره آغاز به کار میکند

hakimi-moi
سه‌شنبه ۱۴۰۰/۷/۱۳ - ۱۳:۴۵
عکس

ریاست عمومی پاسپورت وزارت امور داخله بعد از نزدیک به دو ماه توقف دوباره آغاز به کار میکند

بر اساس دستور شواری وزراء ا.ا.ا قرار است روند توزیع پاسپورت از شروع هفته آینده آغاز گردد.

در محفل که به همین مناسبت در ریاست پاسپورت برگزار گردید ابتدا الحاج مولوی عالم گل حقانی رییس اداره پاسپورت در مورد روند توزیع پاسپورت به رسانه ها معلومات داده گفت که در نخست برای حدود ۲۵ هزار نفر که قبلا تعرفه‌ی بانکی ‌شان را پرداخت کرده‌اند، پاسپورت توزیع می‌شود، بخش دوم آنعده افراد و اشخاصی را شامل می شود که فورم های آنلاین را خانه پوری نموده و به اداره پاسپورت سپرده اند و در بخش سوم تمامی اتباع کشور شامل پروسه اخذ پاسپورت می شوند.

او خاطر نشان ساخت که، به اساس ضرورت مبرم هموطنان به پاسپورت دو شفت کاری ساخته شده که روزانه به تعداد ۶ هزار جلد پاسپورت در مرکز و ولایات توزیع خواهد شد.

سپس قاری سعید خوستی رییس مطبوعات و روابط عامه وزارت امور داخله صحبت کرده خاطر نشان ساخت که ا.ا.ا به اساس تعهدات که کرده بود به آن جامعه عمل پوشانید و به تعهدات خویش با ملت بزرگ افغانستان متعهد می باشد. وی گفت که روند توزیع پاسپورت‌هایی که قبل از ۲۴ اسد طی مراحل‌ شان متوقف شده بود، از شروع هفته‌ آینده آغاز می‌شود.

قابل یاد آوری است که کارمندان اناث ریاست پاسپورت نیز به اساس ضرورت مبرم برای تهیه و توزیع پاسپورت به خانم ها به کار آغاز نموده اند.

از سوی هم کارمندان اناث ریاست پاسپورت از برگشت شان به اداره ابراز خوشی کردند و از مسوولین اداره پاسپورت بخاطر دوباره برگشت شان به وظیفه ابزار امتنان کردند.

قابل یاد آوریست که روند ثبت ‌نام آنلاین پاسپورت به‌خاطر رسیدگی به ۱۷۰ هزار متقاضی در حال انتظار، تا یک‌ونیم ماه دیگر متوقف خواهد بود اما روند توزیع پاسپورت به افرادی که نیاز عاجل به پاسپورت داشته باشند، فراهم میشود این افراد شامل بیماران، کارمندان نهادهای دولتی، تجاران، دارندگان دعوتنامه و یا اقامه، زخمیان نظامی و غیرنظامی و دانش‌ جویان معرفی‌ شده در بورسیه‌های خارجی می‌ شوند.

همچنین کارمندان ریاست پاسپورت و اعضای خانواده‌ی آنان و ورزشکارانی که در مسابقات خارج از کشور شرکت می‌ کنند نیز می‌ توانند برای اخذ پاسپورت در خواست فوری بدهند.